ประกาศ

คอร์สเรียน IELTS เดือนธันวาคม วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 14 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 15 ธันวาคม, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 17 ธันวาคม ตรวจสอบเวลาเรียนจากตารางได้เลยค่ะ
คอร์สเรียน Fundamentals of Academic Writing วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 3 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 13 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 19 ธันวาคม คอร์สนี้เต็มเร็ว หากสนใจแนะนำให้โทรจองที่ก่อนเลยค่ะ
คอร์สเรียน Grammar Brush up วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 10 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 11 มกราคม ค่ะ
คอร์สเรียน Intensive IELTS Writing วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 10 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 9 มกราคม ค่ะ
คอร์สเรียน Speaking & Pronunciation for IELTS วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 7 ธันวาคม, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 11 ธันวาคม ค่ะ
คอร์ส English for Academic Purpose (Pre-Sessional English) วันธรรมดา เริ่ม 30 พฤศจิกายน ค่ะ

IELTS Writing Task 1: Line graph showing Proportion of Elderly

วันนี้ลองมาดูโจทย์ IELTS Writing Task 1 ซึ่งเป็นการเปรียบเทียบ Line Graph กันนะคะ

The graph shows the proportion of the population aged 65 and over between 1940 and 2040 in three different countries.

ielts-task-1-line-graph-proportion-of-elderly

ก่อนอื่นเลยสำหรับการเขียน Line Graph อาจารย์ IELTS มีคำแนะนำในการเขียนดังนี้ค่ะ

  • Introduction: write one sentence to introduce what the graph shows. Just paraphrase the question statement (i.e. change a few words).
  • Body: compare all 3 countries in 1940, then in 1990.
  • Body: describe the dramatic increase predicted for Japan, and compare all 3 countries in 2040.
  • Summary: describe 2 main things e.g. the overall trend for all 3 countries, and the biggest change that you can see.

ทีนี้ลองมาดูงานเขียนที่เพื่อนในคอร์สเรียน IELTS Preparation เขียนมาส่งอาจารย์กันดีกว่าค่ะ

 

This graph illustrates the proportion of Japanese, Swedish and American citizens at the age of 65 and over, over the period of a century between the year of 1940 and 2040.It is apparent that the aging population in three different countries is expected to increase approximately 25 %.

In the year of 1940, the percentage of elderly people stood at 5% in japan, about 7% in Sweden and around 9% in the United States. And the ratio of senior citizens in Japan dropped to 3% and remained steady to 2000. However, Sweden had an opposite trend , the percentage continuously increased from 1960 to 2040 with a slight dip in 1990 and 2020. In the states, the percentage stayed almost steady at about 15% from the year of 1980 to 2020.

From an overall observation, western countries namely Sweden and the U.S.A. held greater proportion of elder people at the age of 65 and over from 1960 to 2030.

Nevertheless, over the period of a decade between 2030 and 2040, Japan is expected to have the greatest percentage of senior citizens among these three countries.

 

Corrected Version ลองมาดูงานที่อาจารย์ IELTS ได้แก้ไขมาให้แล้วดีกว่าค่ะ

This graph illustrates the proportion of Japanese, Swedish and American citizens at the age of 65 and over, over the period of a century between the year of 1940 and 2040.It is apparent that the aging population in three different countries is expected to increase approximately 25 %.

 

In the year of 1940, the percentage of elderly people stood at 5% in jJapan, while it was about 7% in Sweden and around 9% in the United States. And tThe ratio proportion of senior citizens in Japan dropped to 3% and remained steady to 2000. However, Sweden had an opposite trend , the percentage continuously increased from 1960 to 2040 with a slight dip in 1990 and another projected one in 2020. In the states, the percentage stayed almost steady at about 15% from the year of 1980 to 2020.

 

From an overall observation, western countries namely Sweden and the U.S.A., held were home to a greater proportion of elder people at the age of 65 and over from 1960 to 2030.

Nevertheless, over the projected period of a decade between 2030 and 2040, Japan is expected to have the greatest percentage of senior citizens among these three countries.

Overall IELTS Band Score: 6.0

Examiner’s Comments:

We must make a distinction between past and future parts of the data. Therefore, I would suggest you separate the data at the present year and then use words like ‘anticipated’, ‘projected’, ‘estimated’ (passive voice) of describe future tenses. Your paragraphing is not clear in this task.

“Practice makes perfect”

IELTS Institute Team

Korakrit.jpg

ผมลอง Search หาที่เรียน IELTS จากทั้ง Google และ Pantip เพื่อหาว่าที่เรียน IELTS ที่ไหนดีที่สุด จนกระทั่งมาพบกับ IELTS INSTITUTE วันแรกที่เข้าเรียนก็พบว่าการสอนค่อนข้างสนุก อีกทั้งการเรียนเป็นกลุ่มเล็ก ๆ ทำให้มีโอกาสถามคำถามที่สงสัยได้ทุกครั้ง ทำให้คะแนนที่ออกมาเกินกว่าที่คาดไว้อย่างมาก จากที่คิดว่าน่าจะได้ไม่เกิน 6.5 แต่ในที่สุดเมื่อสอบครั้งแรกพบว่าได้ 7.0 ทำให้ใช้เวลาที่เหลือในการเตรียมตัวเรื่องการไปเรียนต่อได้อย่างเต็มที่ ขอบคุณจากใจจริงครับ

Korakrit Durongdej
Jay.jpg

I’m writing this to THANKS all of you who had been assisting me in the Preparation Course in the past few months. I’m delighted to inform you that, according to my second test report form attached, I achieved a much higher overall band score than I had ever expected (Band 8), particularly in my weakest skill : writing (Band 7). Without all your support, my success would not have been achieved.

สิทธิดา จิตทักษะ (Jay)
Tuptim.jpg

It’s my best luck to study with Ajarn Fon, indeed. I really love her teaching style and I learn how to correct English grammar and how to fix my writing problems from her. She’s a superb English teacher!!

สุภมน บุปผเวส (ทับทิม)