ประกาศ

คอร์สเรียน IELTS เดือนธันวาคม วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 1 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 6 ธันวาคม, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 16 ธันวาคม ตรวจสอบเวลาเรียนจากตารางได้เลยค่ะ
คอร์สเรียน Fundamentals of Academic Writing วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 28 พฤศจิกายน, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 28 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 16 ธันวาคม คอร์สนี้เต็มเร็ว หากสนใจแนะนำให้โทรจองที่ก่อนเลยค่ะ
คอร์สเรียน Grammar Brush up วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 23 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 26 พฤศจิกายน ค่ะ
คอร์สเรียน Intensive IELTS Writing วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 8 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 19 พฤศจิกายน ค่ะ
คอร์สเรียน Speaking & Pronunciation for IELTS วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 15 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 17 ธันวาคม ค่ะ
คอร์ส English for Academic Purpose (Pre-Sessional English) วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 9 มกราคม ค่ะ

IELTS Writing Task one : Causes of worldwide land degradation

Land degradation for IELTS Writing Task 1วันนี้พี่นำตัวอย่างที่มาจากหนังสือ Cambridge IELTS ใน Writing Task I มาฝากน้องๆกันค่ะ ส่วนใหญ่ตัวอย่างที่พี่นำมาให้จะเป็น TASK II วันนี้ลองมาดู TASK I กันบ้างนะคะ

The given pie chart illustrates various factors which degraded global land, while the table provides information about their impact on certain 3 regions, namely, North America, Europe and Oceania, observed during the period of 19 century. Figures are given in percentage. It is readily apparent that excessive feeding animals adversely affect worldwide land quality.

To begin with, 35% of land degradation caused by over feeding animals, while forest clearance is the second significant factor with the proportion of 30%. In addition, the figure for over cultivation is four times higher than other factors, with 25% and 7% respectively.

Concerning a variety of cause which had an impact on three region, it is clearly that 28 percent of Europe area was degraded, mainly dueto 98% of forest logging. At the same period, Oceania 13% of their land are degraded, mostly owing to over-grazing animals with the percentage of 11.3, while deforestation minimally affect its land at 1.7%. Furthermore, slightly proportion of North America land had lessen its fruitfulness with 5%, mainly because of over-farmland at 3.3%. However, this cause had no effect on Oceania.

Overall, it can be seen that Europe land had been aggravated extensively, comparing to other regions, causing largely by deforestation and too much agriculture.

แล้วคราวหน้าพี่จะมาเฉลยพร้อมคำแนะนำจาก IELTS Examiner ของเรามาฝากนะคะ

IELTSInstitute Team

Korakrit.jpg

ผมลอง Search หาที่เรียน IELTS จากทั้ง Google และ Pantip เพื่อหาว่าที่เรียน IELTS ที่ไหนดีที่สุด จนกระทั่งมาพบกับ IELTS INSTITUTE วันแรกที่เข้าเรียนก็พบว่าการสอนค่อนข้างสนุก อีกทั้งการเรียนเป็นกลุ่มเล็ก ๆ ทำให้มีโอกาสถามคำถามที่สงสัยได้ทุกครั้ง ทำให้คะแนนที่ออกมาเกินกว่าที่คาดไว้อย่างมาก จากที่คิดว่าน่าจะได้ไม่เกิน 6.5 แต่ในที่สุดเมื่อสอบครั้งแรกพบว่าได้ 7.0 ทำให้ใช้เวลาที่เหลือในการเตรียมตัวเรื่องการไปเรียนต่อได้อย่างเต็มที่ ขอบคุณจากใจจริงครับ
< * โดยผลคะแนนของนักเรียนแต่ละบุคคลอาจแตกต่างกันไปขึ้นกับพื้นฐานภาษาอังกฤษ ระยะเวลาในการเตรียมตัว และความมุ่งมั่นตั้งใจในการเตรียมสอบ >

Korakrit Durongdej
Jay.jpg

I’m writing this to THANKS all of you who had been assisting me in the Preparation Course in the past few months. I’m delighted to inform you that, according to my second test report form attached, I achieved a much higher overall band score than I had ever expected (Band 8), particularly in my weakest skill : writing (Band 7). Without all your support, my success would not have been achieved.
< * โดยผลคะแนนของนักเรียนแต่ละบุคคลอาจแตกต่างกันไปขึ้นกับพื้นฐานภาษาอังกฤษ ระยะเวลาในการเตรียมตัว และความมุ่งมั่นตั้งใจในการเตรียมสอบ >

สิทธิดา จิตทักษะ (Jay)
Tuptim.jpg

It’s my best luck to study with Ajarn Fon, indeed. I really love her teaching style and I learn how to correct English grammar and how to fix my writing problems from her. She’s a superb English teacher!!
< * โดยผลคะแนนของนักเรียนแต่ละบุคคลอาจแตกต่างกันไปขึ้นกับพื้นฐานภาษาอังกฤษ ระยะเวลาในการเตรียมตัว และความมุ่งมั่นตั้งใจในการเตรียมสอบ >

สุภมน บุปผเวส (ทับทิม)