ประกาศ

คอร์สเรียน IELTS เดือนกรกฎาคม วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 6 กรกฎาคม, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 8 กรกฎาคม วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 27 กรกฎาคม ตรวจสอบเวลาเรียนจากตารางได้เลยค่ะ
คอร์สเรียน Fundamentals of Academic Writing วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 2 กรกฎาคม, วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 4 กรกฎาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 21 กรกฎาคม คอร์สนี้เต็มเร็ว หากสนใจแนะนำให้โทรจองที่ก่อนเลยค่ะ
คอร์สเรียน Grammar Brush up วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 28 มิถุนายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 8 กรกฎาคม ค่ะ
คอร์สเรียน Intensive IELTS Writing วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 25 มิถุนายน, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 24 กรกฎาคม ค่ะ
คอร์สเรียน Speaking & Pronunciation for IELTS วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 25 มิถุนายน, วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 30 มิถุนายน ค่ะ
คอร์ส English for Academic Purpose (Pre-Sessional English) วันอาทิตย์ เริ่ม 9 กรกฎาคม, วันธรรมดา เริ่ม 24 กรกฎาคม ค่ะ

เฉลยพร้อมคำแนะนำ IELTS Writing Task one : Causes of worldwide land degradation

จากหัวข้อ Writing Task I คราวที่แล้วนะคะ

Reference: IELTS Writing Task one : Causes of worldwide land degradation

มาลองดูเฉลยและคำแนะนำดีๆจาก IELTS Examiner กันค่ะ

The given pie chart illustrates various factors which degraded global land, while the table provides information about their impact on certain 3 regions, namely, North America, Europe and Oceania, observed during the period of the 20th century. Figures are given in percentage. It is readily apparent that excessive feeding animals adversely affect worldwide land quality.

To begin with, 35% of land degradation was caused by over feeding animals, while forest clearance was the second significant factor with the proportion of 30%. In addition, the figure for overcultivation is four times higher than other factors, at 25% and 7% respectively.

With emphasis on a variety of cause which had an impact on the three regions, it is clear that 28 percent of land in Europe was degraded, mainly due to forest logging. In the same period, in Oceania 13% of their land was degraded, mostly owing to over-grazing animals at the percentage of 11.3, while deforestation minimally affected its land at 1.7%. Furthermore, a minimal proportion of North America’s land had lessened its fruitfulness, mainly because of excessive farming at 3.3%; however, this cause had no effect on Oceania.

Overall, it can be seen that European land had been disturbed extensively, compared to other regions, caused largely by deforestation and too much agriculture.

Estimate IELTS Band Score: 6.0

IELTS Examiner’s Comment:

This task 1 response is a very typical score on the IELTS. To improve on it, I would suggest less reliance on numbers ( i.e. percentages) and focus more on expressing the information with vocabulary that is not given. Try to rephrase as much as possible. With a little more on vocabulary, this result would score higher. Be careful with prepositions and review your mistakes.

Korakrit.jpg

ผมลอง Search หาที่เรียน IELTS จากทั้ง Google และ Pantip เพื่อหาว่าที่เรียน IELTS ที่ไหนดีที่สุด จนกระทั่งมาพบกับ IELTS INSTITUTE วันแรกที่เข้าเรียนก็พบว่าการสอนค่อนข้างสนุก อีกทั้งการเรียนเป็นกลุ่มเล็ก ๆ ทำให้มีโอกาสถามคำถามที่สงสัยได้ทุกครั้ง ทำให้คะแนนที่ออกมาเกินกว่าที่คาดไว้อย่างมาก จากที่คิดว่าน่าจะได้ไม่เกิน 6.5 แต่ในที่สุดเมื่อสอบครั้งแรกพบว่าได้ 7.0 ทำให้ใช้เวลาที่เหลือในการเตรียมตัวเรื่องการไปเรียนต่อได้อย่างเต็มที่ ขอบคุณจากใจจริงครับ

Korakrit Durongdej
Jay.jpg

I’m writing this to THANKS all of you who had been assisting me in the Preparation Course in the past few months. I’m delighted to inform you that, according to my second test report form attached, I achieved a much higher overall band score than I had ever expected (Band 8), particularly in my weakest skill : writing (Band 7). Without all your support, my success would not have been achieved.

สิทธิดา จิตทักษะ (Jay)
Tuptim.jpg

It’s my best luck to study with Ajarn Fon, indeed. I really love her teaching style and I learn how to correct English grammar and how to fix my writing problems from her. She’s a superb English teacher!!

สุภมน บุปผเวส (ทับทิม)