ประกาศ

คอร์สเรียน IELTS เดือนธันวาคม วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 1 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 6 ธันวาคม, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 16 ธันวาคม ตรวจสอบเวลาเรียนจากตารางได้เลยค่ะ
คอร์สเรียน Fundamentals of Academic Writing วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 28 พฤศจิกายน, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 28 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 16 ธันวาคม คอร์สนี้เต็มเร็ว หากสนใจแนะนำให้โทรจองที่ก่อนเลยค่ะ
คอร์สเรียน Grammar Brush up วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 23 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 26 พฤศจิกายน ค่ะ
คอร์สเรียน Intensive IELTS Writing วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 8 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 19 พฤศจิกายน ค่ะ
คอร์สเรียน Speaking & Pronunciation for IELTS วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 15 พฤศจิกายน, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 17 ธันวาคม ค่ะ
คอร์ส English for Academic Purpose (Pre-Sessional English) วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 9 มกราคม ค่ะ

เฉลย และ คำแนะนำ IELTS Essay หัวข้อ Men and Women in Further Education

มาพบกับเฉลยของตอนที่แล้วนะคะ มาดูกันค่ะว่าเพื่อนของเราได้ Band เท่าไหร่ แล้วน้องๆได้ลองทำหัวข้อนี้ส่งรึยังเอ่ย? อย่าลืมส่งกันเยอะๆนะคะ Examiner ของเรารอตรวจงานน้องๆอยู่ค่ะ

Reference: IELTS Essay หัวข้อ Men and Women in Further Education

The given charts illustrate the proportion of males and females who decided on furthering on their study in England in three periods of time. These were by divided into two groups: full-time education and part-time education. It is readily apparent that the number of students who attended full-time courses wasmuch higher than that of part-time programs.

It can be seen from the chart that the highest largest figures for of males in who further full-time education in the UK was evident pronounced in 1970/71, at 1,000 persons. The second highest number amount was in 1990/91, with approximately 870 males, followed by 800 males in 1980/81. In marked contrast, the numbers of men who opted for part-time education in Britain was about 10 times less decreased from those who attended attained full-time courses program in 1970/71. The figures grew steadily in the next two periods; however, they were still far less than those of in full-time education.

In addition, the proportion of females who attained full-time education rose gradually from about 700 in the years 1970/71 to about 1,100 in 1990/91. The figures for of women in full-time education were was considerably less than males in the first two periods observed. However, the amount of females in this program was slightly larger than males in the last year observed. Moreover, the numbers of women who attended attained part-time education was hugely different from that of full-time education program. There were just fewer than under 200 females who joined these programs over the three periods observed.

From an overall observation, most male and female were preferred to further education in full-time programs rather than part-time programs.

Estimate IELTS Band score 6.5 (a strong one)

Examiner Comment:

This was a good task 1 response. You, however, need to review your use of punctuation. I’m unclear why you capitalized fill-time and part-time education. You would only capitalize at the beginning of a sentence. You also have a few issues with prepositions. Review your use of “for” and “of”. All in all, your response was clear and easy to follow. This was a strong 6.5. Well done.

IELTSInstitute Team

Korakrit.jpg

ผมลอง Search หาที่เรียน IELTS จากทั้ง Google และ Pantip เพื่อหาว่าที่เรียน IELTS ที่ไหนดีที่สุด จนกระทั่งมาพบกับ IELTS INSTITUTE วันแรกที่เข้าเรียนก็พบว่าการสอนค่อนข้างสนุก อีกทั้งการเรียนเป็นกลุ่มเล็ก ๆ ทำให้มีโอกาสถามคำถามที่สงสัยได้ทุกครั้ง ทำให้คะแนนที่ออกมาเกินกว่าที่คาดไว้อย่างมาก จากที่คิดว่าน่าจะได้ไม่เกิน 6.5 แต่ในที่สุดเมื่อสอบครั้งแรกพบว่าได้ 7.0 ทำให้ใช้เวลาที่เหลือในการเตรียมตัวเรื่องการไปเรียนต่อได้อย่างเต็มที่ ขอบคุณจากใจจริงครับ
< * โดยผลคะแนนของนักเรียนแต่ละบุคคลอาจแตกต่างกันไปขึ้นกับพื้นฐานภาษาอังกฤษ ระยะเวลาในการเตรียมตัว และความมุ่งมั่นตั้งใจในการเตรียมสอบ >

Korakrit Durongdej
Jay.jpg

I’m writing this to THANKS all of you who had been assisting me in the Preparation Course in the past few months. I’m delighted to inform you that, according to my second test report form attached, I achieved a much higher overall band score than I had ever expected (Band 8), particularly in my weakest skill : writing (Band 7). Without all your support, my success would not have been achieved.
< * โดยผลคะแนนของนักเรียนแต่ละบุคคลอาจแตกต่างกันไปขึ้นกับพื้นฐานภาษาอังกฤษ ระยะเวลาในการเตรียมตัว และความมุ่งมั่นตั้งใจในการเตรียมสอบ >

สิทธิดา จิตทักษะ (Jay)
Tuptim.jpg

It’s my best luck to study with Ajarn Fon, indeed. I really love her teaching style and I learn how to correct English grammar and how to fix my writing problems from her. She’s a superb English teacher!!
< * โดยผลคะแนนของนักเรียนแต่ละบุคคลอาจแตกต่างกันไปขึ้นกับพื้นฐานภาษาอังกฤษ ระยะเวลาในการเตรียมตัว และความมุ่งมั่นตั้งใจในการเตรียมสอบ >

สุภมน บุปผเวส (ทับทิม)