ประกาศ

คอร์สเรียน IELTS เดือนธันวาคม วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 14 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 15 ธันวาคม, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 17 ธันวาคม ตรวจสอบเวลาเรียนจากตารางได้เลยค่ะ
คอร์สเรียน Fundamentals of Academic Writing วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 3 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 13 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 19 ธันวาคม คอร์สนี้เต็มเร็ว หากสนใจแนะนำให้โทรจองที่ก่อนเลยค่ะ
คอร์สเรียน Grammar Brush up วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 10 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 11 มกราคม ค่ะ
คอร์สเรียน Intensive IELTS Writing วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 10 ธันวาคม, วันธรรมดาช่วงเย็น เริ่ม 9 มกราคม ค่ะ
คอร์สเรียน Speaking & Pronunciation for IELTS วันธรรมดาช่วงบ่าย เริ่ม 7 ธันวาคม, วันเสาร์-อาทิตย์ เริ่ม 11 ธันวาคม ค่ะ
คอร์ส English for Academic Purpose (Pre-Sessional English) วันธรรมดา เริ่ม 30 พฤศจิกายน ค่ะ

เรียนรู้เทคนิคในการทำคะแนนสอบ IELTS ให้ถึง Band 7

IELTSTIPS

หลายเดือนก่อน พี่ๆได้แชร์ข้อมูลในส่วนของ 7 reasons why candidates get low scores on their IELTS exam จากที่ได้มีโอกาสสอบถามเพิ่มเติมจาก IELTS Examiner ของทางสถาบัน อาจารย์ได้ให้คำแนะนำเพิ่มเติมดังนี้ค่ะ

น้องๆหลายคนไม่ได้ทำตามคำสั่งในข้อสอบ IELTS

หลายๆคนอยากได้คะแนนเยอะ แต่มักจะตกหล่นในเรื่องพื้นฐาน หลายๆครั้ง IELTS Examiner พบว่าผู้สอบมักพลาดคะแนนที่อยากได้ไม่ใช่เพราะภาษาไม่ดี แต่เป็นเพราะไม่ได้อ่านและทำตามคำสั่งของโจทย์อย่างรอบคอบ สิ่งที่ผิดพลาดและพบเห็นบ่อยที่สุดก็คือคำถามประเภท Yes/No/Not given type questions ซึ่งหลายๆคนไปตอบเป็น True/False แทน ทำให้เสียคะแนนไปอย่างน่าเสียดาย อีกข้อผิดพลาดที่เจอบ่อยๆก็คือคำถามที่ต้องการให้ตอบเพียงแค่ หัวข้อ เช่น A. B. C. แต่นักเรียนกลับตอบคำตอบเต็มๆแทน ตรงนี้ก็ทำให้เสียคะแนนไปอย่างน่าเสียดาย ดังนั้น อย่าลืม! Follow the instructions นะคะ จากประสบการณ์ของ Examiner พบว่าใน Reading Test หลายๆคนเรียนรู้วิธีการ Skim และ Scan แต่ก็มองข้าม Keyword ที่สำคัญๆไป ใน Writing และ Speaking Section บางคนเข้าใจเรื่องที่ถามผิดพลาดทำให้เกิดการเขียนแบบ Off-Topic อย่างน่าเสียดาย ดังนั้นมาดูกันค่ะว่า IELTS Examiner ให้คำแนะนำสำหรับเรื่องนี้อย่างไร? อะไรที่เราควรระวัง ตามมาเลยค่ะ

IELTS Trick 1- Keywords in the instructions.

In listening and reading, you should mark the number of words that you can write on the blanks. You could even note if the instructions require you to write “true,” “false,” “yes,” or “no.” For writing, be sharp as to the given task type. In other words, does it require you to state whether you agree or disagree? Does it require you to identify the causes and provide solutions? In speaking (part 2), be alert with how the question is worded. If say, the task states, “Explain why…,” then you should give a reason. If on the other hand it states, “Explain how/what/which…,” then you should give additional information about a topic.

IELTS Trick – 2 Item numbers

Others would argue that this is unnecessary. Based on our observation however, some candidates end up with several unanswered items because they were not able to follow their logical sequence. This usually happens when the candidate is confronted with a map or a table where the placement of the items could be random or erratic.

 

IELTS Trick – 3 Words that guide a candidate to the answer.

Here, mark the names of people, places, things, or other proper nouns that you encounter during the exam. Also, mind the dates, as these could most likely help you find the correct answer.

 

IELTS Trick – 4 Those that are already the answers.

Are you listening or looking for synonyms? Are you anticipating words that provide a similar idea with that of the question?

 

IELTS Trick – 5 Those which are in the question itself.

Let’s say that this was asked on the IELTS exam:

“Alternative forms of transport should be encouraged and international laws introduced to control car ownership and use. To what extent do you agree or disagree.”

Examine the question carefully. Do you merely tackle encouragement of alternative forms of transport, or do you also include introduction of international laws? Also, do you merely tackle car ownership, or do you include also car use?

 

IELTS Examiner Suggestions:

Reduce errors, especially those which are the result of oversight. One of the ways to achieve this is to make it a habit to mark your keywords. Do keep in mind that the diligence you put in marking them would contribute to increasing your chances of getting a high band score. Negligence in marking them, on the other hand, increases the likelihood of committing unnecessary mistakes.

หวังว่าจะเป็นประโยชน์กับน้องๆ นะคะ แล้วพบกันใหม่ตอนหน้าค่ะ ^^

IELTS Institute Team

Korakrit.jpg

ผมลอง Search หาที่เรียน IELTS จากทั้ง Google และ Pantip เพื่อหาว่าที่เรียน IELTS ที่ไหนดีที่สุด จนกระทั่งมาพบกับ IELTS INSTITUTE วันแรกที่เข้าเรียนก็พบว่าการสอนค่อนข้างสนุก อีกทั้งการเรียนเป็นกลุ่มเล็ก ๆ ทำให้มีโอกาสถามคำถามที่สงสัยได้ทุกครั้ง ทำให้คะแนนที่ออกมาเกินกว่าที่คาดไว้อย่างมาก จากที่คิดว่าน่าจะได้ไม่เกิน 6.5 แต่ในที่สุดเมื่อสอบครั้งแรกพบว่าได้ 7.0 ทำให้ใช้เวลาที่เหลือในการเตรียมตัวเรื่องการไปเรียนต่อได้อย่างเต็มที่ ขอบคุณจากใจจริงครับ

Korakrit Durongdej
Jay.jpg

I’m writing this to THANKS all of you who had been assisting me in the Preparation Course in the past few months. I’m delighted to inform you that, according to my second test report form attached, I achieved a much higher overall band score than I had ever expected (Band 8), particularly in my weakest skill : writing (Band 7). Without all your support, my success would not have been achieved.

สิทธิดา จิตทักษะ (Jay)
Tuptim.jpg

It’s my best luck to study with Ajarn Fon, indeed. I really love her teaching style and I learn how to correct English grammar and how to fix my writing problems from her. She’s a superb English teacher!!

สุภมน บุปผเวส (ทับทิม)